Kampanie AdWords są jednym z najskuteczniejszych sposobów na zareklamowanie swojego przedsiębiorstwa w sieci. Niemniej jednak każdy z przedsiębiorców, prowadzący swoją kampanię powinien wiedzieć, jak mierzyć jej efektywność, by w porę zareagować na działania, które nie przynoszą pożądanych rezultatów. W tym celu niezbędna jest wiedza odnośnie wskaźników KPI, dzięki którym można sprawdzić, czy dana Kampania AdWords buduje określony ruch i pozwala na zwiększenie sprzedaży. Jak więc zmierzyć efektywność kampanii AdWords?

Wskaźniki efektywności w kampanii Google AdWords

Każde z podjętych działań marketingu internetowego, wymagają sprawdzania i monitorowania, by móc w pełni ocenić ich efektywność. Pomocne wówczas okazują się wskaźniki KPI, które są kluczowymi wskaźnikami efektywności. To właśnie dzięki pozyskanym danym można nie tylko poddać weryfikacji uzyskanych wyników strategii reklamowych, ale co więcej można dzięki nim także zoptymalizować działania i je zmodyfikować. Wszystko to ma na celu poprawienie wydajności prowadzonego marketingu i doprowadzić do osiągnięcia jak najlepszych efektów kampanii AdWord. Wskaźniki KPI warto również monitorować ze względu na to, że można otrzymać niezbędne informacje, które pozwolą nam zbudować ruch na stronie, a także zwiększyć popularność wizerunku marki.

Wyznacz cel kampanii Google AdWords

By móc monitorować wskaźniki KPI w kampanii Google AdWords, należy przede wszystkim wyznaczyć jej cele. Będzie to swoisty punkt odniesienia, na podstawie którego można zadecydować czy podjęte działania marketingowe przynoszą pożądane rezultaty. W pierwszej kolejności należy więc wybrać te wskaźniki KPI, które będą istotne dla naszej kampanii Google Ads, a można tego dokonać poprzez zdefiniowanie celów, jakie są stawiane przed kampanią AdWords. Najważniejsza założenia, na których powinien więc skupić się reklamodawca to:

  • zbudowanie ruchu w witrynie
  • zbudowanie wizerunku przedsiębiorstwa
  • zbudowanie sprzedaży w sferze e-commerce.

Kolejno warto skupić się na monitorowaniu, wybranych wskaźników i podejmować działania w zakresie ich zoptymalizowania.